- Oferta Formativa
- Informació del curs
-
IMPRIMEIX
-
COMPARTEIX
SEGURETAT ALIMENTÀRIA: MANIPULACIÓ I CONTROL D'ALIMENTS
- Objectiu del curs
-
Objectiu general:
- Adquirir els coneixements bàsics establerts en el RD 109/2010 relatius a la manipulació d'aliments i la importància de la reglamentació alimentària.
Objectius específics:
- Conèixer els perills de contaminació d'un aliment, el seu origen, els efectes que poden ocasionar i les mesures preventives a adoptar.
- Aprendre a desenvolupar hàbits higiènics adequats per garantir la seguretat alimentària.
- Conèixer com realitzar la manipulació d'aliments, tenint en compte la influència de la conservació i l'emmagatzematge adequats, així com la higiene dels equips, els locals i els utensilis .
- Formadors/es
-
Sergi Rovira Ferrer:
Diplomat en Nutrició humana i dietètica per la Universitat de Barcelona. Nutricionista i director de projectes en les àrees de Nutrició i dietètica, seguretat alimentària, implantació de Sistemes d'autocontrol (APPCC), disseny de productes i activitats de promoció de la salut.
- Metodologia
-
La metodologia utilitzada seran clases telemàtiques d'aula virtual a través d'una plataforma Moodle. Sessions altament participatives, combinen l’exposició de continguts amb la resolució de casos pràctics.
- Destinataris
- Treballadors/es en actiu interessats/des a aprofundir i ampliar els seus coneixements en seguretat alimentària.
- Documentació
-
- Fotocòpia DNI
- Fotocòpia darrera nòmina (si estàs treballant o en procés d'ERTO)
- Fotocòpia darrer rebut autònoms (si ets un/a treballador/a autònom/a)
- Fotocòpia DARDO (si estàs en situació de desocupació)
- Requisits d'accés
- Acció en la que no poden participar professionals contractats per l'administració pública.
- Informació acadèmica
- Tornem la formació subvencionada amb AULA VIRTUAL!!
Aquesta modalitat de formació es realitzarà a través d'una plataforma Moodle amb eines telemàtiques per garantir la transmissió del coneixement i el desenvolupament dels objectius i continguts de l'acció formativa, on podràs disposar de vídeos, exercicis pràctics i sessions en directe.
1) Necessites disposar d’un ordinador amb connexió amb la possibilitat de fer videoconferència i sobretot, tenir al teu abast altaveus i micròfon. Si a més disposes de webcam encara millor.
2) Per funcionar amb les màximes garanties hauràs d’accedir amb els navegadors Firefox i/o Chrome.
3) Has de disposar d’una adreça de correu electrònic actualitzada, on t’hi enviarem l’accés a la plataforma.
4) El curs té una data d’inici i de finalització amb un horari establert.
5) Hauràs d’estar connectat a la plataforma de videoconferència durant les sessions que s’especifiquen al curs al menys el 75% de la durada de l’acció formativa.
6) Diposaràs de comunicació directa amb el/la formador/a mentre duri l’acció formativa.
- Certificació
- Diploma d'acreditació de la formació rebuda avalat per Cecot Formació i per l'entitat subvencionadora, el Consorci per a la Formació Contínua de Catalunya.
- Programa
- SEGURETAT ALIMENTÀRIA: MANIPULACIÓ I CONTROL D'ALIMENTS
- 1. Contaminació microbiana dels aliments.
- 2. Higiene del manipulador.
- 3. Higiene del local.
- 4. Pràctiques higièniques per a la manipulació d'aliments.
- 5. Preparació culinària dels aliments.
- 6. Control de qualitat i anàlisi de perills i punts crítics de control: APPCC.
- 7. Marc normatiu higiènicosanitari.